top of page
  • Writer's picturepanartstudio4

Clasele cu profil: pro sau contra?




IPLT „Principesa Natalia Dadiani” este o instituție publică care combină abilitățile academice cu cele artistice, punând accentul pe creativitate, pe dezvoltarea și aplicarea acestor abilități prin intermediul diferitor activități interactive, ce motivează elevii și îi determină să treacă peste anumite bariere, să vadă dincolo de acestea. Astfel, cu acest scop, în cadrul instituției avem clase cu profil estetic: Artă coregrafică, Artă teatrală, Artă plastică. La moment avem 22 clase cu profil, cu un număr de circa 660 elevi.

O clasă cu profil Coregrafic este și clasa a IX-a „B”, din care fac parte și eu. Elevii acestei clase formează ansamblul „Mărgăritare”, condus de Maestrul în Artă, Valeriu Topor.

Fiind împreună ca ansamblu, am avut parte de momente frumoase împreună, am participat la diverse concursuri, festivaluri, în cadrul cărora am promovat valorile și tradițiile naționale. În principiu, cei care facem parte dintr-o clasă cu profil estetic, beneficiem de mai multe avantaje.

În primul rând, fiind o clasă absolventă, în timpul acestor nouă ani, datorită dansului și evenimentelor la care am participat, am învățat multe lucruri, fie unii de la alții, fie de la profesori. Activând într-un ansamblu toți am trecut printr-un proces de autodezvoltare și autoeducare, ne-am maturizat, și am înțeles cât de importante sunt respectul, atenția, prietenia. Ne-am responsabilizat, dar și în același timp am avut parte de experiențe de neuitat, am vizitat localități minunate și am trăit emoții nemaisimțite.

În al doilea rând, exersând zilnic, orele de antrenament de dans au devenit o metodă excelentă de a ne menține în formă. Sala de dans, pentru noi, este și o sală de sport. Un avantaj este că e absolut gratis. Liceul oferă posibilitatea să beneficiem de aceste ore, să ne perfecționăm și să ne manifestăm aptitudinile în cadrul diferitelor concursuri. Dansul înseamnă un mod de viață sănătos, cu toții simțim responsabilitate față de dans, astfel, tindem să ne alimentăm sănătos, echilibrat, atât cantitativ, cât și calitativ și să ducem un mod de viață activ din punct de vedere fizic. Acest avantaj este bine evidențiat, deoarece comparativ cu alți adolescenți, elevii din clasa a IX-a „B” se deosebesc prin ținuta specifică și caracteristicile corpului unui dansator.

După opt ani petrecuți prin dans și cântece populare, a doua jumătate a anului 2020 și prima jumătate a anului 2021 au reprezentat o adevărată provocare. Pandemia a schimbat cursul evenimentelor. Din cauza pandemiei toate orele sunt diferite, mai ales cele de dans. Din cauza restricțiilor și a hotărârii privind organizarea procesului educațional, orele de dans nu mai sunt așa vesele și colorate cum erau înainte. Orele online de dans nu se compară cu orele cu prezența fizică, când ne putem ține toți de mână, când putem să arătăm tot ce putem și să savurăm cu adevărat aprecierile profesorului. Izolarea din martie-mai 2020 a avut un efect negativ asupra sănătății noastre. După efortul fizic depus zilnic, această perioadă inactivă s-a răsfrânt asupra sănătății organismului nostru, chiar dacă am încercat să facem mișcare zilnic.

Singurul dezavantaj pe care pot să-l menționez este faptul că uneori din cauza orarului nostru supraocupat și a antrenamentelor, nu reușim totul. Din cauza altor activități extrașcolare, care par mai importante, uneori cu permisiunea profesorului participăm la acele activități, iar apoi este destul de complicat să recumperăm ceea ce au învățat ceilalți colegi.

Fiind o elevă absolventă nu pot spune că dansul ne-a împiedicat vreodată să realizăm ceva, din contră ne-a dezvoltat multilateral, ne-a determinat să fim ambițioși și încrezuți în sine. Cum spune profesorul nostru de dans popular, dansul este pentru noi, ca să ne menținem în formă și să avem grijă de sănătatea noastră.

Dansul popular este cartea de vizită a clasei noastre, precum și a întregului nostru liceu, care a creat pe parcursul acestor ani doar amintiri minunate și experiențe care ne vor însoți pretutindeni în viitor.

Autor: Sărăteanu Nicoleta, elevă, clasa a IX-a

Coordonator: Liliana Panfilov, profesor

IPLT „Principesa Natalia Dadiani”


20 views0 comments

Recent Posts

See All

Basarabia astăzi

BASARABIA azi (27 martie 2021) Adevărul este că neamul românesc (olteni, munteni, moldoveni, basarabeni, dobrogeni, ardeleni, bănățeni, maramureșeni, bucovineni etc, etc) vieţuieşte plenar prin limba

bottom of page